Možno ste už zachytili hype, ktorý posledné týždne valcuje sociálne siete. Ide o novú sociálnu sieť Clubhouse. Jej povaha vychádza práve z pandemickej situácie, ktorú ešte stále zažívame. Platforma je čisto na live audio formáte, ktorý nie je možné pretáčať ani spätne si pustiť.
Čo sa v Clubhouse deje?
Ide o audio drop-in sociálnu sieť, ktorá funguje v takzvaných rooms (miestnostiach). Používatelia si vytvárajú miestnosti na konkrétnu tému, v ktorých sa live rozprávajú. Každá miestnosť má svojich moderátorov, ktorí diskusiu vedú, rozprávajú sa a ostatní používatelia jednoducho počúvajú. Počúvajúci majú príležitosť sa do diskusie prihlásiť zdvihnutím ruky a je len na moderátoroch, či daného používateľa do diskusie prizvú alebo nie. Miestnosti sa dajú dopredu plánovať. Používatelia si na ne vedia nastaviť notifikácie, vďaka čomu majú prehľad o všetkom, čo ich ozaj zaujíma. V podstate by sa to dalo prirovnať k akejkoľvek bežnej diskusii, školeniu, prednáške či besede v offline svete.
Internet v tomto však búra hranice a najvzrušujúcejšie na tom je, že sa odkiaľkoľvek cez váš telefón môžete dostať do diskusie napríklad o Bitcoinoch s veľmi známymi ľuďmi ako Elon Musk, ktorý je na Clubhouse vcelku aktívny. Na Slovensku diskutujú známe osobnosti, novinári, ale aj bežní ľudia na rôzne témy. Niektoré podcasty či rádiové relácie už dostali svoje live verzie práve v Clubhouse.
Iba pre vyvolených…, či?
Sociálna sieť Clubhouse funguje iba na mobiloch a tabletoch a v súčasnosti iba na zariadeniach s operačný systémom iOS. To znamená, že na Androidoch si budete musieť chvíľu počkať. Registrovať sa do Clubhouse môžete kedykoľvek a uchmatnúť si tak vaše používateľské meno, ale na to, aby ste sa po registrácii prihlásili budete potrebovať pozvánku. Každý používateľ má po prvom prihlásení na konte 2 pozvánky, ktoré môže posunúť ďalej. No zároveň vám Clubhouse sem-tam dá možnosť prizvať bez minutia pozvánky na túto sieť používateľa, ktorý sa zaregistroval a máte ho medzi telefónnymi kontaktmi.
Čo to znamená pre vašu spoločnosť?
Clubhouse momentálne zažíva obrovský hype z dvoch dôvodov. Ide o pocit exkluzivity a zároveň v ľuďoch vyvoláva FOMO efekt – Fear Of Missing Out, v preklade, strach z toho, že vám niečo zaujímavé ujde. Spoločnosti dnes môžu využívať Clubhouse na zaujímavé diskusie o témach, ktoré súvisia s ich produktami, službami či poslaním. Automobilky napríklad môžu viesť diskusiu na tému udržateľnosti o hybridných autách, potravinové reťazce môžu prísť s diskusiou napríklad o cenových reguláciách potravín na Slovensku. Využite priestor, ktorý je v súčasnosti zadarmo a pristúpte bližšie ku svojim zákazníkom. Práve oni vám vedia dať v momente relevantný fídbek či svoj špecifický pohľad na danú tému.