Herný priemysel každý rok výrazne rastie, pretože stále viac ľudí sa hrá. A to nie iba na hracích konzolách a počítačoch, ale najmä na mobiloch. V roku 2022 dosiahli celosvetové príjmy z mobilných hier viac ako 92,2 miliárd dolárov, a dosiahli tak presne 50 % príjmov zo všetkých hier.
Väčšina mobilných hier funguje na takzvanom freemium biznis modeli. Freemium znamená, že hru si môže používateľ stiahnuť a hrať zadarmo. Ak chce, môže si v hre kupovať rôzne vylepšenia za reálne peniaze.
Napríklad, pri jednej z najpopulárnejších mobilných hier Angry Birds, dostane hráč na začiatku 5 životov. Ak ich minie, musí počkať niekoľko minút, kým sa jeden z piatich životov obnoví. Druhou možnosťou je kúpa života za hernú menu, ktorú hráč získava pravidelným hraním alebo si hernú menu nakúpi za reálne peniaze.
Veľa hráčov však ešte stále nie je ochotných investovať peniaze do hier, ktoré sú v podstate zadarmo. Štandardne sa podiel platiacich hráčov pohybuje okolo 1 %. A práve tu sa naskytol priestor pre herné štúdia rozšíriť svoje zisky ponúkaním reklamného priestoru.
V prípade, že sa hráčovi minú životy, má ešte tretiu možnosť, a to pozrieť si nepreskočiteľné 30 sekundové video. Po dopozeraní tohto videa hráč dostane život navyše a môže pokračovať v hre.
Prečo by vás to malo zaujímať?
Trh mobilných hier globálne narástol od roku 2012 o viac ako 72 miliárd dolárov. Na Slovensku v súčasnosti viete takýto formát reklamy využiť aj pre vašu značku a to vďaka platforme Digital Turbine (bývalé AdColony).
Z hľadiska demografie táto platforma zasahuje až 73 % ľudí starších ako 18 rokov. Reklamu je však možné cieliť nie len na základe demografie, ale aj sociálno-behaviorálnych atribútov, vďaka čomu dokážete efektívne zasiahnuť skutočne afinitnú cieľovú skupinu. Herný trh rastie a s ním aj počet hráčov. Vďaka reklamnému priestoru v hrách napomáha nám marketérom zasiahnuť relevantnú cieľovú skupinu v ich voľnom čase.
Naša skúsenosť
Pre Hornbach Slovensko sme naplánovali tieto videá v hre v rámci kampane „Kým to neurobíš, zdá sa to nemožné“. Nasadili sme do AdColony (po novom Digital Turbine) 30 sekundový televízny spot, ktorý sme doplnili o interaktívnu koncovú kartu s preklikom na web. Presným cielením a spojením známej kampane z TV spolu s interaktívnou koncovou kartou sa nám podarilo efektívne osloviť vytúženú cieľovú skupinu. Aj vďaka koncovej karte kampaň dosiahla 210.000+ dopozeraných videí do konca, engagement rate na úrovni 36% a CTR na úrovni 2,55%.
Nový mediálny priestor vytvára nové možnosti komunikácie. 30 sekundové nepreskočiteľné videá sú zakončené takzvanou call-to-action kartou, vďaka ktorej dokážete u cieľovej skupiny vyvolať interakciu. Tento mediálny priestor je preto vhodný na brand awarenessové kampane, ale aj výkonnostné či engagementové kampane.
Ak máte záujem o spustenie podobnej kampane alebo potrebujete poradiť, určite sa nám ozvite.