DIGILINE na Babel Camp – Aneb hledání nástupiště 9 a třičtvrtě

Tak ako iné agentúry aj my sme sa rozhodli obohatiť naše know-how o najnovšie poznatky z oblasti sociálnych médií, a preto sme po ťažkom boji („Tomáš, môžeme ísť? Prosím, prosím prosííím“) nominovali troch zástupcov, ktorí  Digiline na tejto social media –hipster – meet up konferencii reprezentovali. Cestovali nekonečné hodiny do ďalekého kraja za Žďárské vrchy, aby konečne dosiahli svoj cieľ – bájne, povesťami ovenčené mesto Praha.

(zdroj: Lenka Bartošíková)

 

Ako prvé musíme spomenúť, že priestory, kde sa to celé odohrávalo boli rafinovane ukryté na obrovskom trhovisku medzi najbežnejším čínskym obchodom a supermarketom Penny. Naše počiatočné zmätenie však veľmi rýchlo vystriedal úžas a očarenie. Budova zvonku vyzerajúca ako sklad s čínskym tovarom sa zvnútra podobala na umelecké dielo. Zaujímavé priestorové vychytávky,  bar, free cattering, plno ľudí z brandže a výborná prednášková sála. To boli naše prvé pocity, keď sme sa spamätali. Naštartovanie v podobe kávičky a CLUB MATE a poďho na prvé prednášky.

(zdroj: Lenka Bartošíková)

 

1. Polle de Maagt – Screw digital, let’s be human

Tento sympatický Belgičan nám vysvetlil prečo všetci neznášame reklamy, a vysvetlil stúpajúcu dôležitosť jednotlivých chatovacích aplikácií. Čo sa sprvu zdalo ako úplné PR sa z odstupom času zdá ako celkom revolučná vec. Polle vysvetlil ako bude do budúcna pracovať každá firma, ktorá sa chce udržať na trhu. Cez Messenger, alebo podobnú aplikáciu, je firma schopná priblížiť sa užívateľovi na úroveň „kde sú si rovní“, a tým zjednodušiť komunikáciu, ale hlavne byť viac človek ako firma. Neskôr uviedol príklady na malé „zlepšováky“, ktoré potvrdzujú, že osobná komunikácia je stále viac žiadúca aj v bussiness svete. Napr. na účtenke z jednej reštaurácie si našiel perom napísané ďakujem. Keď sa pýtal majiteľa prečo to robí, odpovedal, že má o 20 % lepšie sprepitné. Ako to vedel? Dva týždne testoval obidve varianty a výsledky boli jednoznačné. Aké jednoduché.

(zdroj: Lenka Bartošíková)

 

2. Mick Griffin – How Social Media Made Sales Cool

Ďalším „highlightom“ celého dňa (teda okrem všelijakých vegan/paštika/oštiepok pochutín) bol človek zo „Sales“, ktorý si nás hneď na úvod získal vtipnými videjkami, ktoré posielajú svojím klientom. Pokračoval video-príkladmi, ako si jednotlivé značky budujú na sociálnych sieťach svoje mená takmer zadarmo. Asi najlepším príkladom bola kampaň od Nike, kde si vyhliadli ženy na Instagrame, ktoré sa fotili pri športovaní nosiac ich oblečenie. Tieto jednotlivé fotky v životnej veľkosti lepili po Moskve ako wannabe street art. Následne sa spustila reťazová reakcia, kde sa čoraz viac žien túžilo vidieť v uliciach Moskvy, a tým sa organicky zvýšil počet #Nike niekoľkonásobne. Mick nám taktiež zdôrazňoval, že jednotlivé značky –malé alebo veľké – nie vždy udržiavajú kontakt na sociálnych sieťach. Niekedy stačí len prezrieť fóra alebo „heštegy“ a zákazníci sa ponúkajú sami, pretože potrebujú odbornú pomoc. Občas stačí jedna dobrá odpoveď s referenciou a klienti si vás nájdu.

(zdroj: Lenka Bartošíková)

 

3. Nathalie Chemayel – The Hunger Case:How to bring human centered design principals to your daily content creation

Ako už samotný názov pracovnej pozície Creative Social Media Human napovedá, Nathalie so svojimi kolegami v agentúre 2Fresh taktiež silno zastáva humánny princíp v online prostredí, kedy je uprostred zákazník a jeho veľmi do detailu preskúmané potreby, charakteristiky a túžby. V spolupráci so Snickers vytvorili na Facebooku fitkívny profil burského oriešku menom Manny P. Nutts, ktorý vedie „hladový klub“. Ten bol založený a vytvorený za účelom zhromaždenia už existujúcich priaznivcov a fanúšikov tohto brandu (organickí ambasádori), ktorí sú za krabicu čokoládovej vzpruhy ochotní pravidelne poskytovať cenné informácie o cieľovke, zúčastňovať sa prieskumov, či dokonca spoluvytvárať kontent pre sociálne siete. Správa klubu nezaberie agentúre týždenne viac ako 4 hodiny, avšak prínos informácií pre marketingové účely je nevyčísliteľný. Prezentáciou, angličtinou a outfitom sme boli zaujatí natoľko, že na GIF sme úplne zabudli, a preto prikladáme aspoň kreatívny vizuál s pánom Nutts v hlavnej úlohe, ktoré zaujalo hlavne milovníkov kultového filmu Pelíšky.

sfsef
(Zdroj: http://bit.ly/The_Hunger_Case)

 

4. Pawel Tkaczyk – The Art of Losing Money

Pawel prirovnal úspešnosť značky k partnerskej láske. Aby fungovala musí byť splnený tzv. triangel of love (nemýliť si s love triangle)  – Vášeň -> Oddanosť – > Intimita. Zákazník sa musí nadchnúť pre značku, musí k nej cítiť náklonnosť. Musí jej byť oddaný a hlavne verný a musí si ju brániť. A v neposlednom rade si s ňou musí vytvoriť určitý intímny vzťah. To vzrušenie z jej používania musí človeka sprevádzať po celý čas. Pawel to nazval Lovemark – značka lásky – a takými značkami sú napríklad Apple, Netflix alebo vôňa Channel. V neposlednom rade spomenul  zaujímavé príklady na najzákladnejšiu vec, ktorú musí zvládnuť každý marketér a tou je poznať svoju cieľovú skupinu. V ich lokálnom supermarkete sa chceli priblížiť k svojím zákazníkom, preto ich začali oslovovať priezviskom na základe údajov z ich kreditnej karty. Prílišný zásah do súkromia zákazníkom prekážal, v kontraste so Starbucks, kde si to zákazníci priam žiadajú.

(zdroj: Lenka Bartošíková)

 

5. Workshop Tomáša Javůreka – Facebook performance possibilities – for advanced users

Čo by sme to boli za „PPC-čkarov“, keby sme sa nezúčastnili workshopu pod názvom Facebook performance  possibilities. Prvá polovica workshopu sa niesla v duchu „You know what´s working, you can be relevant“. Tomáš nám kládol na srdce dôležitosť delenia kampaní a A/B testingu, aby sme vedeli čo najpresnejšie zistiť, čo funguje na danú cieľovú skupinu. Druhá polovica nám zodpovedala na otázku, prečo je dôležité investovať nielen do performance, ale aj do brandu (kampane so zameraním aj na brand dosahujú lepšie výsledky v performance, budovanie vlastnej databázy dát využiteľnej v budúcnosti). Workshop by bol fajn, keby nebol prednáškou. Interakcia prebiehala len prostredníctvom otázok-odpovedí a toľko odporúčaný počítač nám slúžil maximálne ako náhrada papiera s perom.

(zdroj: Lenka Bartošíková)

Nebuďme „corporate robots“ ! Takto by sa dal zhrnúť hlavný odkaz väčšiny speakerov, ktorí v prehriatej sále dali zo seba maximum. Sociálne média pomaly ale isto ovládli celý svet bussiness-u a firmám neostáva iné, iba sa týmto novým trendom čo najrýchlejšie prispôsobiť.

(zdroj: Lenka Bartošíková)

K dokonalosti tejto konferencie chýbala už len funkčná wifi, rozpis prednášok na viacerých miestach a oddelené miestnosti paralelne prebiehajúcich workshopov. Avšak budúci rok sme tam cobydup!

(zdroj: Lenka Bartošíková)

Pridaj komentár